Sjökortet v2 – 7/1-11/1

Sjökortet1

Måndagsmötet 08:10-08:45

• Inget måndagsmöte – gemensam konfdag. se program nedan.

Program konferensdagar 7-8/1

Ta med dator!

08:00-08:30 – Gott nytt år och god fortsättning och välkommen tillbaka efter lovet. Hej och välkommen till ny medarbetare och genomgång av program, inkl ev. frågor Sal: Gradängsalen

08:30-10:30 – Uppföljning mitt i läsåret – Arbetsmiljö – Arbete i grupper, se bifogad fil: Resultat och uppföljning Arbetsmiljöenkät, där finns instruktion och underlag för diskussion / länkar till webbformulär. Salar och grupper fördelas vid mötet.

10:30-11:00 – Fika

11:00-12:15 – EHT-möte – uppföljning GAP, Uppföljning av elever, Planering EHM åk7 samt planering framåt. Sal: N118.

11:00-12:15 – Uppföljning mitt i läsåret – Kultur och värdegrund / Mål och framgångsfaktorer / strategier – Arbete i samma grupper som tidigare, diskussion utifrån frågor i materialet – alla i gruppen berättar hur de tänker och hur de jobbat under ht2018 – oavsett undervisningämne. I bifogad fil, Underlag för mittiläsåretuppföljning jan 2019, finns resultatmaterial från Tallinnresan – samt instruktion. Även dokumentet med Vision, mål och strategier finns bifogat. Sal: samma som föregående uppgift.

12:15-13:00 – Lunch på egen hand

13:00-13:30 – Uppföljning mitt i läsåret – Mål och framgångsfaktorer – Individuellt arbete – alla fyller individuellt i webbenkäten.  Länk finns i bifogad fil: Underlag för mittiläsåretuppföljning jan 2019. Sal: Gradängsalen

13:00-15:00 – forts. EHT-möte – uppföljning GAP, Uppföljning av elever, Planering EHM åk7 samt planering framåt. Sal: N118.

13:30-15:00 – Ämnesmötestid (inkl tid för fika/kaffe) – Eng/Sv, Ma/No, Övningsämnen, Mod.spr. Diskussion kring betygsstatistiken mm. Se bifogad fil: Instruktion till arbete med betygsstatistik jan 2019 (samt respektive ämnesbetygsfil och Betyg vt2018 Siris Hedda VS Riket) Sal: ämnesgrupperna väljer salar själva.

13:30-16:00 – Övriga har egen planeringstid / resurser – planering kring uppföljning av elever i resp. klass.

15:00-16:00 – EHT möte med A-lag 7 ang EHM-planering. Sal: O227.

Tisdag

Bortsett från de tider man är involverade i följande punkter så används tisdagen efter eget huvud till egen eller gemensam planering.

08:00-10:00 – Ämnesmötestid – So, samma uppgifter som på ämnesmötestiden under måndagen. Sal: ämneslaget väljer själva.

Skolverkets statistik och betygsdatabas

Här finns en instruktion till hur man hittar i och använder sig av Skolverkets statistik och betygsdatabas. Bra att utgå ifrån i arbetet med betygsfrågor och betygsnivåer. Du hittar till startsidan via följande länk: https://www.skolverket.se/skolutveckling/statistik

Film med instruktion hur man kan använda sig av databasen

Föreställning / info från ES-programmet på teatern 17/1

14:15-15:00 har ES-programmet föreställning / Info på teatern obligatoriskt för alla elever i åk 9. Undervisningen avslutas 13:50 för åk 9. De som ska undervisa i resp. klass ska vara med och sitta bland eleverna på teatern.

A-lag, ämneslag och resurshandledning

• Inget A-lag/ämneslag denna vecka utöver den tid vi ha på konf.dagar.

• Ingen mentorstid!

Edutopia

Intressant om examinationer och betygssättning från Edutopia: https://www.edutopia.org/blog/do-no-harm-flexible-smart-grading-andrew-miller?utm_source=facebook&utm_medium=socialflow

• Mån – Tis – Studiedagar – se planering ovan.
  • Ons – 11:00-12:00 – besök ab Teknikprogrammet Ansvar Malin L
  • Ons – 15:40-17:00 Konf.tiden – IKT – nästa steg – hur jobbar vi framåt? Ansvar skolledningen
  • Tors – 13:00-14:30 Forts. Skyddsrond Ansvar Skolledning / Skyddsombud

Planering framåt